סוגי צמיגים עבור כלי רכב שונים
כאשר בוחרים צמיגים לרכבים או לכל כלי רכב אחר, יש לשים לב ודגש על מספר פרמטרים מרכזיים. במאמר שלפניכם נתאר בקצרה על סוגי הצמיגים השונים.
יש כמה סוגים של צמיגים אך חשוב קודם לדעת שכשבוחנים מידות צמיגים צריך להתייחס לשני נתונים חשובים. הראשון הוא רוחב הסוליה של הצמיד והשני, קוטר הצמיג. ככל שהצמיג צר יותר נוחות הרכיבה נפגעת אך מצד שני, היכולת לפתח מהירות גוברת, וככל שהוא רחב יותר, הוא מצריך הוצאת אנרגיה רבה יותר אך הוא נוח ויציב יותר. יש שלושה סוגי צמיגים:
• Clincher – זהו סוג שכולל רצועות שנקראות רצועות ביד, ועל הרצועות הללו מולבשות שכבות של בד וגומי. זהו צמיג שהוא גם הבחירה באופני כביש רגילים בדרך כלל אך חשוב לדעת שהוא חשוף יותר לפנצ'רים.
• Tubular – ה- Tubular הוא צמיג שהפנימית היא חלק בלתי נפרד ממנו. זהו צמיג שאפשר לנפח עם לחץ אויר גבוה יותר מאשר הסוג הקודם והוא גם בעל אחיזת כביש טובה יותר בעיקר בסיבובים, והמחיר שלו בהתאם – גבוה יותר מאשר ה- Clincher
• Tubeless – זהו סוג נוסף של צמיג, צמיגים ייחודיים שאין להם פנימית בכלל. המשקל שלהם גבוה יחסית מה שמשפיע על נוחות הרכיבה, והם מצריכים חישוק ייעודי. היתרון הגדול שלהם הוא שלא יכולים להיות בהם פנצ'רים (מכיוון שאין בהם פנימית) אך יתרון זה בא על חשבון נוחות הרכיבה כפי שציינו, נוחות שנפגעת ואף גורמת לרבים לא לבחור בהם בשל כך.
המדינה המייצרת את הצמיגים
בבואכם לבחון צמיגים, חשוב שתדעו שכל צמיג חייב להיות עם הטבעה של המדינה בה הוא יוצר בפועל. זה אומר שיכול להיות שקניתן צמיג מחברה אמריקאית אך אל תסתמכו על כך, תסתכלו בצמיג ותראו באיזו מדינה הוא מיוצר (מה שיכול מאוד להיות סין במקרה הזה)
ה"קוביות" והשפעתן על אחיזת הכביש
בצמיגים יש חריצים והם אחראיים על אחיזת כביש טובה של כלי הרכב ולגודל שלהם כמו גם הגובה והמרווח. הקוביות שממוקמות באמצע משפיעות על מהירות הסיבוב של הגלגל, אם הן גבוהות המהירות תהיה נמוכה יותר, ואלו שבצד משפיעות על התחושה בסיבובים
בנוסף לרכבים בבואכם לרכוש צמיגים של אופניים חשמליים למשל, תבחנו טוב פרמטרים שונים כמו אלו שהוזכרו ואחרים, וכמובן, תשוו תועלת אל מול המחיר המוצע. אך אל תשכחו, הבטיחות היא מעל לכל, ולה אין מחיר!
אנו מקווים כי מצאתם מאמר זה מעניין ומועיל. מוזמנים להגיב ולשתף.