מידע עבורכם
הוא הקשר היחיד שלנו עם הכביש, מהווה מרכיב בטיחותי, משפיע ומרכזי בשליטתנו על הרכב, במיוחד בשעות חירום- צמיג הרכב שלנו. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר תאונות הדרכים הנגרמות, כתוצאה מצמיגים לקויים, כשמרביתן התרחשו בחורף. אנחנו חושבים שהגיע הזמן, שנדע עליו יותר ונתייחס אליו בכבוד הראוי לו.
1. משקל- הצמיגים נושאים את משקל הרכב ושומרים על יציבותו, לכן הימנעו מעומס יתר על הרכב והקפידו על לחץ ניפוח מתאים.
2. תעלות (חריצים)- תפקידן העיקרי בצמיג הוא קירור, אחיזה וניקוז מים. תעלות שחוקות מעבר למותר יגרמו בנסיעה בכביש רטוב "לריחוף" על הכביש ואובדן שליטה מוחלט על הרב.
3. צמיג ללא אבוב - (TUBELESS) בעל תוחלת חיים ארוכה יותר, כשהוא מאפשר נסיעה ארוכה יותר לאחר תקר ומונע אובדן שליטה, אך זכרו- הוא רגיש לפגיעות באופן (ג'נט).
4. צמיג רדיאלי- גם הוא מאופיין בתוחלת חיים ארוכה, חוסך בדלק (עד 10%), מיועד למהירויות גבוהות יותר ומפגין עמידות יוצאת דופן לתקרים בסוליה. זכרו, דפנותיו של הצמיג הרדיאלי דקות ורגישות לשפשופים, פגיעות במדרכות וכו'.
5. ניפוח הצמיגים- ניפוח של 70% מהלחץ המומלץ מקצר את תוחלת חיי הצמיג ל – 70% ומעלה את צריכת הדלק ב – 2%.
6. מהירות- נהיגה במהירות של 110 קמ"ש (לעומת 80 קמ"ש) מקצרת את תוחלת חיי הצמיג ל – 75% ומעלה את צריכת הדלק ב – 2%.
7. אוויר- אין להוציא אוויר כשהצמיג חם, כיוון שלאחר נסיעה ארוכה, האוויר עלול לעלות עד 20% יותר מהלחץ כשהצמיג קר. הקפד על בדיקת לחץ אוויר, אך רק כשהצמיג קר.